Danmarks hårdeste velgørenhedsevent

Morten vil aktivere erhvervslivet med sin deltagelse i

11
aug
2021

Erhvervsambassadør, Morten Jørgensen, har været en fast del af Cykelnervens ambassadørteam siden 2015. Siden, Morten var med på Cykelnerven for første gang, er der løbet mange nye sponsorer under broen, og at være med til at vise erhvervslivets kommende sponsorer fidusen i at være en del af Cykelnerven var da også en af Mortens fornemmeste opgaver, da han i sin tid startede. Kombinationen af at støtte en god sag og selv få nogle unikke cykeloplevelser passer Morten godt:

- I sin tid blev jeg rekrutteret som erhvervsambassadør, fordi jeg har været med i toppen af dansk erhvervsliv i mange år, og undervejs har jeg været administrerende direktør i et stort, internationalt netværksvirksomhed, fortæller Morten Jørgensen og fortsætter:

- For mig er det at være en del af Cykelnerven derfor en god kombination af at være passioneret cykelmand, der hvert år cykler omkring 12.000 kilometer, samt at have et kæmpe netværk i erhvervslivet. Det er en måde, hvorpå jeg netop kan dele det gode budskab om Scleroseforeningen og være med til at øge kendskabet til Cykelnerven som et fantastisk event.

Sagen er naturligvis også et af de største trækplastre for den mangeårige erhvervsleder, der år efter år sætter sig i sadlen for en verden uden sclerose. For Morten er Cykelnerven nemlig med til at sætte fokus på en alvorlig sygdom – på en god måde, vel at mærke – og samtidig et vanvittigt godt middel til at få folk i gang med at fundraise og samle ind både før, under og efter turen i Tour de France-bjergene.

Livskræfter af en anden verden

Selv har Morten Jørgensen ikke nogen tæt inde på livet med sclerose, men efter de mange år i sagens tjeneste har han set og oplevet på nær hånd, hvad sygdommen kan og gør ved den enkelte, der er diganosticeret:

- Når man har været med Cykelnerven i bjergene og cyklet sammen med dem, der cykler på trods af at være ramt af sclerose, kan man ikke andet end reflektere lidt over sin egen smerte. Vi, der ikke har sclerose, får jo også ondt af os selv, når vi er maksimalt pressede, har ondt i benene og bare er godt brugte, men så kigger man over på dem, der kæmper sig afsted på trods af deres sygdom, og så får man altså sat tingene lidt i perspektiv, fortæller Morten og fortsætter:

- Det er simpelthen så stærkt at opleve, at folk på Cykelnerven, der er ramt af sygdommen – og nogle i sådan en grad, at de ligefrem må cykle på specielle cykler – stadig sætter sig for at gennemføre dele af etaperne. Det vidner virkelig om de helt unikke livskræfter, de besidder. Dét er dybt inspirerende.

Det er da også historier som disse, Morten Jørgensen tager med sig rundt i sit netværk. Både erhvervsnetværket, der ikke inkluderer cykler, men bestemt også det, der faktisk gør.

”Sponsorerne får masser eksponering og omtale”

Morten cykler i flere forskellige cykelklubber. Blandt andet Ordrup Cykelklub, C35 og flere business-netværker, hvor han cykler sammen med andre erhvervsledere. Og gennem tiden har han da også anbefalet masser i sit netværk at være med:

- For folkene i mit netværk – hvad end de selv skal cykle med eller vil være sponsor – er de og Cykelnerven et virkelig godt match. Sponsorerne får, i min optik, rigtig meget ud af at være med på Cykelnerven, fordi Scleroseforeningen er superdygtige til at eksponere sponsorerne. Blandt andet i lokale og landsdækkende medier, i Tour-magasinet og selvfølgelig på Cykelnerven-tøjet, der altid har masser af flotte sponsornavne på, siger Morten.

Som erhvervsambassadør med et stærkt netværk kan der altså opstå spændende matches på rytter- såvel som sponsorfronten. Måske endda begge dele på én gang. Og spørger man afslutningsvist Morten, hvorvidt han mener, man som sponsor får noget ud af at sit sponsorat på Cykelnerven, er der hvert fald ingen tvivl:

- JA. Med al den omtale og eksponering er det rigtigt godt at være ambassadør på Cykelnerven.